Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-05@08:21:40 GMT

شخصیت "سارا" به خود واقعیم نزدیک است

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۵۰۲۸۷۸

شخصیت 'سارا' به خود واقعیم نزدیک است

به گزارش جهان نيوز، سریال «سایه‌بان» به کارگردانی و تهیه کنندگی برادران محمودی، به روزهای پایانی پخش خود نزدیک می شود و تا به حال توانسته در بین مجموعه‌های تلویزیونی جدید، رتبه سوم را در جذب مخاطب به خود اختصاص دهد. البته به گفته نوید محمودی تهیه کننده این سریال، 88 درصد از بینندگان از «سایه‌بان» رضایت داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تهیه کننده در گفتگویی که انجام داده بود، یکی از دلایل این اقبال را قهرمان منحصر به فرد این مجموعه تلویزیونی و نوع رابطه‌ای که با دوستان و مخصوصاً خواهرش داشت عنوان کرده بود. رابطه‌ای که در آن غیرت سهراب به خواهرش سارا بسیار پررنگ به نمایش درآمده است و اتفاقاً واکنش غیر منتظره دخترانی که مخاطب فیلم هستند در پی داشت. تا آنجا که به گفته محمودی پس از پخش سکانسی که سهراب به خواهرش می‌گوید «تو نباید از غیرت من نسبت به خودت بترسی»، دخترهایی که از نظر خیلی از ما شاید مقبول هم نباشند، زیر پست‌های این سریال نوشتند: «کاش ما هم برادری مثل سهراب داشتیم».

افسانه کمالی همان سارای سریال سایه‌بان است که سومین تجربه‌اش را در دنیای تصویر با این مجموعه تلویزیونی  پشت سر گذاشت. وی متولد خرداد ماه سال 66 است و مدرک کارشناسی ارشد در رشته فیزیولوژی پزشکی دارد. کمالی برای اولین بار در سال 94 در فیلم یک روز بخصوص به کارگردانی همایون اسعدیان وارد عرصه بازیگری شد و سپس در تلویزیون با سریال‌های «سردلبران» و «سایه‌بان» به کارش در دنیای هنر ادامه داد. 

با «افسانه کمالی» درباره احساسش به نقش سارا و شرایط بازی در سریال «سایه‌بان» به گفت و گو نشستیم که از نگاه مخاطبان می‌گذرد:

سریال سایه‌بان سومین کار شما است، برادران محمودی چگونه شما را برای این نقش انتخاب کردند؟
برادران محمودی کار من را در سینمایی آقای اسعدیان دیده بودند و از همانجا من را برای نقش سارا انتخاب کردند. باید بگویم آنها در نزدیک شدن به نقش سارا نیز خیلی به من کمک کردند. همانطور که می‌دانید سریال «سایه‌بان» تجربه سوم بازیگری من است. پس از دوره چهار ماهه که من با برادران محمودی کار کردم، با راهنمایی آنها توانستم به کاراکتر مورد نظر نویسنده نزدیک شوم و پس از پایان تصویربرداری تجربیات زیادی پیدا کردم.

  برای من حتی تصور داشتن برادری مثل سهراب که پشتیبانم باشد دلنشین است.     نگاهتان نسبت به دختری که نقشش را دارید چگونه است؟ نزدیک شدن به نقش سارا برایتان سخت نبود؟
سارا دختری نجیب است که در پایین شهر زندگی می‌کند و به خانواده‌اش خیلی وابسته است. او محجوب و کم حرف است و سعی می‌کند احساساتش را در خانواده بروز ندهد. همچنین به خاطر ناراحتی قلبی‌اش تا می‌تواند خودش و مشکلاتش را سانسور می‌کند. حتی کمتر خشم، عصبانیت،ناراحتی یا خوشحالی‌هایش را می‌بینیم چون سعی می‌کند تا می‌تواند خودش را فیلتر کند که باری روی دوش خانوادش نگذارد. من احساس می‌کنم خصوصیات اخلاقی نقش سارا در خود من هم وجود دارد برای همین بازی کردن در این نقش برایم سخت نبود.

اینکه برادری پشتیبان داشته باشید چه احساسی دارد؟
 من فکر می‌کنم این اتفاق خوبی است که در هر خانواده‌ای برادری که بتواند نقش حامی و پشتیبان خانواده‌اش بازی کند وجود داشته باشد. برای من حتی تصور کردن این برادر هم دلنشین است  برای همین نزدیک شدن به این کاراکتر سخت نبود. 



شما خودتان هم برادر دارید؟
بلی برادرم 10 سال از من کوچکتر است.

شخصیت شما چقدر به سارای «سایه‌بان» نزدیک است؟
باید بگویم این نقش به من نزدیک است. به غیر از خصوصیات اخلاقی سارا فکر می‌کنم فیزیک و صورتم هم با این نقش همخوانی زیادی دارد. وقتی بازخوردهای مثبت مخاطبان را از نقشم می‌بینم متوجه می‌شوم که تا اندازه ای در باور پذیری سارا موفق شدم و این برایم خوشایند است.

دخترهایی مثل سارا در جامعه امروز ما خیلی کم شده‌اند
خصیصه پر رنگ نقش سارا حیای این کاراکتر است که بسیار خوب به مخاطب منتقل می‌شود. 
بله همین طور است.  روز اولی که برادران محمودی درباره نقش سارا با من حرف زدند، گفتند سارا بسیار دختر محجوب و کم حرف است. او دختری است که مشکلاتش را در خودش می‌ریزد و در تنهایی‌هایش گریه می‌کند. البته به مرور با توجه به تجربه‌هایی که به دست می‌آورد سعی می‌کند نسبت به این احساساتش قوی‌تر شود.

در این فیلم به یاد دوران دانشجویی و نجابتی که در دختران بود افتادم

فکر می‌کنید نقشتان چه اثری روی جامعه دارد؟
من متولد 1366 هستم و دختران زیادی در دانشگاه دیدم که شبیه سارا باشند. نزدیک به 10 سال پیش که دسترسی به هر چیزی وجود نداشت دخترانی مثل سارا که چشم و گوششان بسته باشد بسیار زیاد بودند. کسانی که  از یک محیط بسته مثل دبیرستان به دانشگاه می‌آمدند و با یک دنیای جدید آشنا می‌شدند.

من نمی‌دانم بچه‌هایی که امروز وارد دانشگاه می‌شوند چه شخصیتی و ویژگی‌هایی دارند. اما قطعاً هنوز هم افرادی شبیه به سارا وجود دارند. با این حال  به خاطر پیشرفت تکنولوژی و سرعت زندگی امروز وضعیت متفاوت شده است. امروزه دخترها فوق العاده باهوش‌تر و به روزتر هستند. در حقیقت دخترهایی مثل سارا امروز در جامعه ما خیلی کم شده‌اند.

من در این فیلم به یاد دوران دانشجویی و نجابتی که در دختران بود افتادم. نه اینکه این نجابت در دختران امروز وجود ندارد. نسل عوض شده است و در عصری حضور داریم که ایجاب می‌کند واکنش دخترها و پسرها به مسائل به گونه‌ای دیگر باشد. من فکر می‌کنم شاید همین که بچه‌های دهه هفتاد ببینند که دخترهای دهه شصت چگونه زندگی می‌کردند یا چه حال و هوایی داشتند خودش می‌تواند جالب باشد.

سخت ترین سکانس این سریال برای شما چه سکانسی بود؟
 برای من سکانس فاینال سخت ترین سکانس بود.

دوست دارید در دنیای تصویر چه نقشی را تجربه کنید؟
نقش خاصی را نمی‌توانم نام ببرم ولی  دوست دارم نقش‌های متفاوت بازی کنم. در حقیقت هیجان نزدیک شدن به کاراکترهای جدید  برای من خیلی حس خوش آیندی است.

در باره نقشتان در «سردلبران» توضیح داد؟
در سر دلبران نقش دختری را بازی می‌کنم که دغدغه خانواده اش را دارد. ولی با روشی که پدرش برای زندگی انتخاب کرده مخالف است. البته داستان اصلی حول آقای ارجمند و همسر ایشان می‌گذرد و من تنها در چند قسمت حضور دارم.

درباره سریال «سایه‌بان»
سریال «سایه‌بان» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 21:30 روانه آنتن می شود و پنجشنبه ها در همان ساعت خلاصه قسمت های گذشته این سریال مرور خواهد شد. از بازیگران این مجموعه که محسن چاووشی تیتراژ آن را خوانده است؛ می توان به امین تارخ، هستی مهدوی فر، محمدرضا غفاری، مجتبی پیرزاده، محمد ولی زادگان، رویا جاویدنیا، افسانه کمالی، حسام محمودی، سینا مهراد، افشین اخلاقی، زهرا بهروز منش، علیرضا ثانی فر، سجاد دیر مینا، پیمان مقدمی، علی غلامی، با حضور پریوش نظریه، رویا تیموریان، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، محمد عمرانی و با هنرمندی کامران تفتی و آناهیتا افشار اشاره کرد.

دیگر عوامل سریال «سایه‌بان» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: امیر موسوی، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، تدوین: نیما جعفری جوزانی، طراحی و ترکیب صدا : حسین قورچیان، دستیار اول و مدیر برنامه ریزی: شکیل مظفری، طراح چهره پردازی : محمد رضا قومی، طراح صحنه: امیرحسین باباییان، طراح لباس: سیامک کاری نژاد، ناظر کیفی سید هادی موسوی، منشی صحنه: مرجان تاجیک، عکاس: فتاح ذی نوری، مدیر تولید: سامان شعشعه ، مجری طرح: شیما قنبری، مشاور تهیه کننده: ارشاد محمودی، مدیر تدارکات: امیر جهانگیری.



در خلاصه داستان این سریال آمده: «سایه‌بان قصه زندگی امروز ما و شماست، دو رفیق که در منطقه‌ای کارگرنشین بزرگ شده‌اند، تا پای جان تلاش می‌کنند که چراغ خانه هایشان را روشن نگه دارند. 

ایستاده‌اند در برابر سرنوشت سرکش. عشق و ایمان ، خون می شود در رگ های شان تا از پا نیفتند و دلخوش بمانند به رحمت خدا و فرداهای بهتر، اما زخمی در راه است، زخمی که سنگ محکیست برای رفاقت دیرینه شان ...»

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۵۰۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها

آفتاب‌‌نیوز :

چقدر طول کشید که از پیرمرد شجاع و وفادار و بامزه «آپ/ بالا» خوشتان بیاید و با او همدلی کنید؟ نوازنده شکست‌خورده انیمیشن «روح» که در زندگی نتوانسته دنبال رؤیای نوازندگی‌اش برود و تازه پس از مرگ در عالم ارواح شجاعت لازم را برای تغییر زندگی‌اش به دست می‌آورد، چقدر شما را به خطر کردن و پی رؤیاهای‌تان رفتن ترغیب کرده؟ همین اواخر، انیمیشن معمولی «لئو» چقدر دیده شد و پیام ساده و عملی‌اش که ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است، به دل‌ها نشست. ۸ انیمیشنی که در ادامه معرفی شده بخشی از خاطره چند نسل از دنیای انیمیشن است.

شرک (۲۰۰۱)

کارگردان: اندرو آدامسون و ویکی جنسون

محصول: امریکا

یک شخصیت چطور وارد فرهنگ عامه ــ آن‌هم نه فقط فرهنگ عامه کشور سازنده بلکه فرهنگ عامه بسیاری از مردم در سرتاسر جهان ــ می‌شود، پاسخش شرک است. اگر شما کسی را به شرک تشبیه کنید بلافاصله مخاطب شما متوجه می‌شود که منظور شما چیست. شرک و دیگر شخصیت‌های این انیمیشن دیدنی خیلی زود جای خود را در میان شخصیت‌های ماندگار انیمیشن باز کردند. بچه‌ها و بزرگ‌تر‌ها به سرعت عاشق این موجود سبز گنده بداخلاق، اما مهربان و شجاع شدند و حالا سال‌هاست که تماشاگر دنباله‌های آن هستند. حتی اگر دیگر انیمیشنی از شرک تولید نشود، شرک همیشه به حیات خود ادامه می‌دهد.

شرکت هیولا‌ها (۲۰۰۱)

کارگردان: پیتر داکتر

محصول: امریکا

در مانستروپولیس، هیولا‌ها با ترساندن بچه‌ها از صدای جیغ آن‌ها انرژی تولید می‌کنند. اما کارخانه تولیدکننده جیغ بچه با مشکل تامین انرژی روبه‌رو است، چون کودکان دیگر مثل سابق نمی‌ترسند. هیولا‌ها از هر گونه تماس با بچه‌ها مطلقا منع شده‌اند، اما سالی و مایک، دو هیولای متخصص ترساندن بچه‌ها، در اثر اشتباهی وارد دنیای بچه‌ها می‌شوند و همه‌چیز به هم می‌ریزد. در این بین سالی و مایک کشف می‌کنند که صدای خنده کودکان انرژی بیشتری تولید می‌کند. کمتر انیمیشنی به اندازه «شرکت هیولاها» در ترغیب آدم‌ها در مواجهه با ترس‌های‌شان که علت و اساس‌شان را هم نمی‌دانند موفق بوده است.

عصر یخبندان (۲۰۰۲)

کارگردان: کریس وج

محصول: امریکا

حتی اگر فرنچایز «عصر یخبندان» را هم ندیده باشید، احتمالا آن سنجابی را که با چنگ و دندان برای حفظ دانه بلوطش خودش را به آب‌وآتش می‌زند و بلا‌های زیادی سر خودش و دنیای اطرافش می‌آورد دیده‌اید. یکی دیگر از انیمیشن‌های ماندگار سال‌های آغازین هزار سوم میلادی که تا همین امروز خاطره خوش آن در ذهن تماشاگرانش باقی مانده، «عصر یخبندان» است. داستانی درباره دوستی، مدارا، پذیرش تفاوت‌ها و در عین حال احترام به محیط زیست با شخصیت‌های دوست‌داشتنی‌ای مثل مندی و سید که زوج ناجور، اما جدانشدنی‌ای هستند. درامی جاده‌ای، اکشن و ماجراجویی که شوخی‌های بامزه‌اش به حفظ قوام و انسجامش کمک زیادی کرده.

در جست‌وجوی نمو (۲۰۰۳)

کارگردان: اندرو استنتون و لی آنکریچ

محصول: امریکا

درونمایه جست‌وجو در اغلب انیمیشن‌ها قابل تشخیص است. انگار از روز اول که قرار بر پا گرفتن صنعت انیمیشن بوده، طالع شخصیت‌های انیمیشن را با جست‌وجو و سفر نوشته‌اند. سه مرحله کلی سفر قهرمان که به «جدایی» (سفر به دنیای ناشناخته‌ها)، «تشرف» (ماجراجویی در دنیای ناشناخته‌ها) و «بازگشت» (برگشت به دنیای عادی) قابل تقسیم است در این انیمیشن و بسیاری انیمیشن‌های دیگر کاملا رعایت شده. اینجا سفر درونی با سفر بیرونی هم‌راستا و هم‌زمان شده و تماشاگر راحت‌تر می‌تواند تاثیر سفر در پخته شدن خام را دریابد. فیلم اکرانی بسیار موفق داشت و این موفقیت با ساخت دنباله «در جست‌وجوی دوری» تدوام یافت.

کورالاین (۲۰۰۹)

کارگردان: هنری سلیک

محصول: امریکا

انیمیشن استاپ موشن را اصولا گرم و گیراتر از انیمیشن دوبعدی و سه‌بعدی می‌دانید یا نه؟ اگر فکر می‌کنید استاپ موشن فضایی صمیمی و دوستانه دارد، «کورالاین» حسابی غافلگیرتان می‌کند. اگر فکر می‌کنید که استاپ موشن اصولا فاقد صمیمت و جذابیت انیمیشن‌های دوبعدی و سه‌بعدی است، باز هم «کورالاین» شما را متحیر می‌کند. شاید اگر تیتراژ این انیمیشن جذاب را نبینید، حدس بزنید که کارگردانش تیم برتون است که البته فانتزی‌هایش تاریک‌تر و دلهره‌آورتر شده. «کورالاین» پاسخ به پرسشی کنجکاوی‌برانگیز، ولی در عین حال ترسناک است که هر آدمی در بچگی با آن مواجه شده: اگر پدر و مادر آدم جوری دیگری بودند، چه می‌شد؟

مری و مکس (۲۰۰۹)

کارگردان: آدام اِلیوت

محصول: امریکا

مری و مکس، دو آدم با دنیایی فاصله میان‌شان، دوست مکاتبه‌ای هستند. مری که در استرالیا زندگی می‌کند و خانواده‌ای ازهم‌پاشیده دارد در هشت‌سالگی از سر اتفاق شروع به نامه‌نگاری می‌کند با مکس چهل‌وچهارساله چاق و مشکل‌دار در روابط اجتماعی. رابطه این دو به تدریج عمیق‌تر می‌شود و مثل هر رابطه دوستانه دیگری به مشکل می‌خورد. مری و مکس مستعدند که به تیره‌روزی‌های زندگی با شدت و حدت واکنش نشان دهند و همین ویژگی هم هست که برای تماشاگر ملموس‌شان می‌کند. انیمیشنی ماندگار با تکنیک استاپ موشن.

انومالیزا (۲۰۱۵)

کارگردان: چارلی کافمن و دوک جانسون

محصول: امریکا

مردی میان‌سال به نام مایکل که متخصص خدمات مشتریان است برای سخنرانی در کنفرانسی وارد هتل فرگولی می‌شود. هتل فرگولی در ظاهر هیچ شباهتی به هتل اوِرلوک فیلم «درخشش» (۱۹۸۰) استنلی کوبریک ندارد که ساکنانش را به انزوا می‌کشاند، روح‌شان را با سیاهی تغذیه می‌کند و دست آخر باعث جنون‌شان می‌شود. در واقع فرگولی برای مایکل به مراتب بدتر از اورلوک است. در این هتل است که مایکل با خودش و زندگی پوچ و بی‌روحش مواجه می‌شود. این انیمیشن که با تکنیک استاپ موشن ساخته شده همان روح فیلمنامه مشهور «درخشش ابدی یک ذهن پاک» را دارد؛ غمگین و دریغ‌خوار که با سردی رئالیستی‌اش برگشت‌ناپذیر بودن زندگی را توی گوش مخاطب می‌زند و خوشبختانه پایانی نسبتا خوش دارد.

لاکپشت قرمز (۲۰۱۶)

کارگردان: مایکل دودوک دی ویت

محصول: فرانسه و ژاپن

اگر در انیمیشن دنبال آواز و حرکات موزون و دیالوگ‌های بامزه هستید، این انیمیشن به هیچ وجه مناسب شما نیست. این انیمیشن بی‌کلام است و صدای طبیعت و موسیقی گوش‌نواز راوی آن. مردی که با جریان آب به جزیره‌ای متروک و دورافتاده آورده شده، تصمیم می‌گیرد با قایقی از جزیره بگریزد، اما لاکپشت قرمز عظیم‌الجثه‌ای بزرگ‌ترین مانع بر سر راه او برای رهایی است. مرد برای بازگشت به اجتماع و خلاصی از طبیعت هرچه در توان دارد رو می‌کند، ما خلاصی واقعی او در صلحی است که با طبیعت نصیبش می‌شود. «لاکپشت قرمز» تماشاگرش را به فکر می‌اندازد که زندگی در طبیعت چه بهایی دارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • شیرین مثل «شکرستان»/ پویانمایی که ۱۸ ساله شد
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • انیمیشن‌هایی متفاوت برای بزرگتر‌ها؛ انیمیشن‌هایی مفرح برای بچه‌ها
  • پلنگ صورتی عضله‌ای: این شخصیت دیگر خنده دار نیست! (عکس)
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!